Veelgestelde vragen

Bestellen:

Hoe kan ik iets bestellen bij Toffe Toys?

Bestellingen kunnen uitsluitend geplaatst worden via onze website. Heeft u hierbij hulp nodig dan kunt u ons bellen op 06-21972455

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is overgekomen?

Wanneer u via de website uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u per ommegaande een orderbevestiging op het door u aangegeven e-mailadres. Hierin staat een overzicht van uw bestelling. Als u binnen 2 uur nadat u een bestelling heeft geplaatst van ons geen bevestiging ontvangen heeft kan het zijn dat onze e-mail door uw spamfilter wordt tegengehouden. Dit kan u voorkomen door ons e-mailadres info@toffetoys.nl op te nemen in uw contactpersonenlijst (=adresboek). Ook een volle mailbox of een simpele spellingsfout in het e-mailadres kunnen ervoor zorgen dat u geen bevestigingsmail krijgt. Is dit niet het geval dan verzoeken wij u een e-mail te sturen naar info@toffetoys.nl of telefonisch contact op 06-21972455

Kan ik de voortgang van mijn bestelling controleren?

Ja, uw bestelling wordt per verzekerde pakketzending verstuurd met PostNL of DHL zodra uw betaling ontvangen is en uw complete bestelling in één keer geleverd kan worden. Mochten niet alle artikelen voorradig zijn, dan wordt uw bestelling verstuurd zodra uw bestelling compleet is. Via de koeriersdienst zult u een emailbevestiging krijgen met daarin de track & trace code.

Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dat?

U kunt uw bestelling annuleren binnen 24 uur nadat u per e-mail een bevestiging van uw bestelling heeft ontvangen. Stuur een e-mail met in de onderwerpregel van uw e-mail het woord annulering en uw ordernummer.

Bestellingen die betaald maar nog niet door ons verstuurd zijn, worden kosteloos door ons geannuleerd. Uw aankoopbedrag wordt binnen 7 dagen door ons naar het vermelde bank- en girorekeningnummer overgemaakt. Vermeld daarvoor duidelijk uw bank- of girogegevens in uw e-mail.

Als de bestelling al verstuurd is op het moment dat wij uw e-mail ontvangen, wordt u hiervan per e-mail op de hoogte gebracht. U kunt uw ontvangen bestelling binnen 14 dagen aan ons retourneren waarbij uw aankoopbedrag exclusief de verzendkosten binnen 14 dagen door ons naar het vermelde bank- en girorekeningnummer wordt overgemaakt. De kosten van het retourneren van uw bestelling worden niet door Toffe Toys vergoed.

Bestellingen die niet of onzorgvuldig verpakt en/of niet of onvoldoende gefrankeerd geretourneerd worden, worden niet door ons aangenomen. Toffe Toys is niet aansprakelijk voor schade die aan een retourzending is ontstaan tijdens het transport. Retourzendingen die beschadigd bij ons aankomen, komen niet in aanmerking voor totale vergoeding.

Mag ik de door mij bestelde artikelen na ontvangst retourneren?

Jazeker. U heeft 14 dagen zichttijd, en u kunt indien u dit wenst de artikelen ongeopend terugsturen. De kosten van het retourneren van uw bestelling worden niet door Toffe Toys vergoed.

Bestellingen die niet of onzorgvuldig verpakt en/of niet of onvoldoende gefrankeerd geretourneerd worden, worden niet door ons aangenomen.

Levertijd:

Hoelang is de levertijd?

Indien de betaling direct wordt voldaan zullen de op voorraad zijnde artikelen binnen 24 uur verstuurd worden.

Als een artikel niet op voorraad is ligt de gemiddelde levertijd tussen de 5 en 7 dagen.

Orders worden op zondagavond naar onze leveranciers gemaild en worden dan doorgaans eind van de week geleverd. Mocht een artikel ook niet meer op voorraad zijn bij onze leveranciers en daarmee de levertijd van 14 dagen overschrijden wordt u hiervan in kennis gesteld.

Betalen:

Op welke wijze kan ik betalen?

Toffe Toys biedt u twee betalingsmogelijkheden:

• IDEAL: u betaald snel en veilig via IDEAL.

Komt u in de maanden november of december uw bestelling in de avonduren ophalen dan is dit de enige betalingsmogelijkheid. Wij rekenen op uw begrip.

• Betaalverzoek bij afhalen/bezorgen.

Is het mogelijk te pinnen of te chippen?

Nee, dit is niet mogelijk. Wel kunt u met uw telefoon ter plekke de betaling overmaken.

Kan ik per acceptgiro / rembours / na ontvangst van de bestelling betalen?

Nee, dit is niet mogelijk.

Bezorgen:

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Bestellingen worden door Toffe Toys van maandag tot en met vrijdag verstuurd en van maandag tot en met zaterdag bezorgd. Op zaterdag, zondag en feestdagen wordt er niet verstuurd. Bestellingen waarvan alle artikelen voorradig zijn, worden binnen 24 uur na verwerking van de betaling verstuurd. Als een deel van de bestelling een levertijd kent en een ander deel voorradig is, wordt de bestelling verstuurd zodra deze compleet is.

Bestellingen die op zaterdag, zondag of feestdagen ontvangen en betaald zijn, worden verwerkt vanaf de eerste volgende werkdag (maandag tot en met vrijdag).

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Toffe Toys verstuurt uitsluitend als verzekerde pakketzending met PostNL of DHL.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Bestellingen worden tussen 8:00 en 21:00 uur bezorgd van maandag tot en met vrijdag en op zaterdag tot 18:00 uur. Het is niet mogelijk om een voorkeur voor een tijdstip aan te geven. Wel kunt u bij het afleveradres een PostNL of DHLservicepunt opgeven dat dicht bij uw woon- of werkomgeving in de buurt ligt.

Waarom kan ik mijn bestelling niet als rembourszending ontvangen?

Toffe Toys is van mening dat het versturen onder rembours onnodige hoge kosten met zich meebrengt zonder dat het de zekerheid geeft dat u ook daadwerkelijk de artikelen ontvangt die u verwacht. U betaalt namelijk eerst aan de postbode voordat u uw pakket in handen krijgt en dus heeft u vooraf niet mogen controleren wat erin zit.

Kan ik de voortgang van de levering van mijn bestelling controleren?

Ja, uw bestelling wordt per verzekerde pakketzending verstuurd met PostNL of DHL zodra uw betaling ontvangen is en uw complete bestelling in één keer geleverd kan worden. Mochten niet alle artikelen voorradig zijn, dan wordt uw bestelling verstuurd zodra uw bestelling compleet is. Via de koeriersdienst zult u een emailbevestiging krijgen met daarin de track & trace code.

Brengt Toffe Toys bezorgkosten in rekening?

Ja, voor bestellingen binnen Nederland met een waarde van minder dan € 150 wordt € 5,95 per bestelling gerekend, ongeacht het aantal artikelen en het pakket mag niet groter zijn dan 80 x 50 x 35 cm en maximaal 10 kilo zwaar.

Bestellingen boven € 150 worden gratis binnen Nederland verzonden, mits het pakket niet zwaarder is dan 30 kilo en niet groter dan 100 x 70 x 50 cm.

Toffe Toys verzendt wereldwijd. Internationale verzendkosten zijn op aanvraag.

Voor België hanteren wij het voordelige tarief van € 9,95 wanneer het orderbedrag onder de €200 ligt en het pakket niet zwaarder is dan 30 kilo en niet de maximale afmetingen overschrijdt van 100 x 70 x 50 cm.

Bestellingen boven € 200 worden gratis naar België verstuurd mits het pakket voldoet aan de bovengenoemde eisen (max. 30 kg en 100 x 70 x 50 cm).

Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?

Ja, u kunt uw bestelling afhalen. Als u bij het bestellen aangegeven heeft dat u de artikelen zelf af komt halen dan krijgt u bericht wanneer uw bestelling compleet is. Hierin wordt ook een tijdstip voorgesteld. Komt deze tijd niet uit dan kunt u telefonisch een andere afspraak maken.

Moet ik extra betalen als iets wordt nageleverd?

Als uw bestelling op uw verzoek in twee of meer zendingen geleverd dient te worden, brengen wij per extra zending € 6,15 in rekening. Bestelt u een artikel dat niet voorradig is maar wilt u de rest van uw bestelling al wel ontvangen dan wordt uw bestelling als twee zendingen beschouwd en betaalt u twee maal de bezorgkosten van € 6,15. Mocht Toffe Toys een fout gemaakt hebben dan berekenen wij geen extra verzendkosten.

Levert Toffe Toys ook in het buitenland?

Ja, Toffe Toys levert wereldwijd. Verzendkosten naar leveradressen buiten Nederland kunnen opgevraagd worden door een e-mail te sturen. Vermeld in de onderwerpregel van uw e-mail verzendkosten buitenland en geef duidelijk aan om welke artikelen het gaat. U ontvangt een opgaaf van de verzendkosten per e-mail.